02 aprile 2013

Conference stampe di presentazion dal President Fontanini

Vuê o vin fat la presentazion di coalizion pal candidât President Fontanini pe provincie di Udin. A jerin i rapresentants di dutis lis 5 listis e pal Moviment Autonomist Furlan o ai fevelât jo (la foto le ai fate in direte di li che o jeri).
O ai fat ancje un passaç su la impuartance de nestre identitât (come che o vevi scrit chi) e sul ûs des gnovis tecnologjiis come imprest di dialic cui citadins (fracait chi).
Cun di plui, o ai ribadide la impuartance de Provincie come ent di mieç tra i comuns e la regjon che e varès di vê une funzion legjislative, lassant al ent provinciâl la funzion aministrative di aree vaste (che o vevi spiegât chi e chi).
A chest proposit al è util tornâ a dî che ancje in altris bandis dal mont a esistin lis "provinciis": in Gjermanie si clamin circondaris, in Francie si clamin dipartiments, in Ingletiere e tai Usa si clamin conteis.
Cheste solfe de eliminazion des provinciis e je mode di cumò dai talians, populiste e demagogjiche, ma se o lin a viodi ben, permetêtmi la tirade, a son propit ciertis provinciis talianis che a mertin di jessi taiadis, no chês furlanis, che a àn dimostrade eficience e funzionalitât. Se tai ultins agns in Italie a son nassudis come foncs provinciis gnovis e piçulis, chi di nô invezit cuant che si fevelave de provincie di Tumieç, la int e à dimostrât sens di responsabilitât evitant un frazionament no necessari dal teritori.
Che a vadin a taiâ dulà che al covente, no chi di noaltris!

LINK:
la anteprime sul sît dal MV
l'articul sul sît da Il Friuli
il servizi dal TG3

Di chei altris ponts che o volarès realizâ, us scrivarai tai prossims dîs, cirint di esponi cussì il program pes Elezions provinciâls 2013 dulà che o soi candidât pal Maf tal colegjo eletorâl n.20 di S.Denêl (comuns di Forgjarie, Maian, Ruvigne e S.Denêl).

Nessun commento: