30 maggio 2010

Mandi Easy Rider



Par me che o ai une moto "Easy Rider" al è un film cult e Dennis Hopper che lu à diret tal 1969 al è deventât une sorte di icone cu lis sôs corsis dongje Capitan America.
Cumò al continuarà il so viaç su lis highway dal cîl.
Mandi "Billy"!

26 maggio 2010

Sunsator 2 a Tavagnà

Cun grant plasê us segnali cheste iniziative dal Comun di Tavagnà che mi rive dal Sportel pe lenghe furlane: vinars ai 28 di Mai aes 8 e mieze, al sarà presentât il DVD di Sunsator 2, video documentari on the road su la culture furlane realizât di Massimo Garlatti-Costa.

Une biele robe di viodi e di fâ cognossi!

22 maggio 2010

La nassite de peraule Motâr

Il gno amì Moreno (te foto cun me), deus ex machina (o saressial miôr dî: deus ex moto?...) pari de Bikerfest, mi à contât cemût che e je nassude la peraule "Motâr".
Sul sît de Bikerfest e je dute la spiegazion:

"Cualchi volte si domandisi cui e cemût che al à dât vite a alc che prime nol jere. Al vâl ancje pes peraulis gnovis, che no simpri a àn di jessi inglesisims, anzit. Us conti cemût che e je nassude la peraule “Motârs”, intune ostarie dal Friûl culinâr, une sere di un cuart di secul indaûr.
Al jere Avrîl dal 1986, cuant che un trop di zovins amîs motocicliscj furlans “a american vie” (si jere definîts cussì ta chê volte) a volevin fondâ un gnûf club e creâ un gnûf steme di meti sui lôr gjilè di moto. Il club che a jerin daûr a molâ si clamave Free Eagles, la sede dai incuintris e jere la ostarie di Sant Liseu a Maian. Ta chest gjenar di club si voleve ri-formâ, simbui e nons plui di mode tal nord Europe e in Americhe a jerin menaçôs e agressîfs e no vevin il consens di ducj i presints ta chê enesime riunion dal vinars di sere te gnove sede: il bar “Le Vecchie Carceri” di Sant Denêl. I presints, di oris e di dîs, a cirivin di gnûf un non e un simbul che ju rapresentàs, par jessi identificâts miôr in viaç, massime tal forest, in Gjermanie.
Cun me, a jerin Francesco e Flavio di Cjistierne, Mauro di Sant Tomâs e Michele di Cjistierne (che magari cussì no, nus àn lassâts), Claudio e Franco di Susans, Massimo di Codroip, Innocente di Sant Salvadôr, Paolo di Pordenon e infin Jerry di Rivis Darcjan, che, a un biel moment, strac e sustât al salte fûr: “clamìnsi Motârs e che e sedi finide”! Si sin cjalâts in muse e o vin capît che, se cheste peraule par inglês si voltave come “Bikers”, par spagnûl e jere però “Moteros” e par francês “Motards”; il leam al jere e ancje il simbul al jere facil di cjatâ: la aquile, il steme araldic dal nestri Friûl. Nissune ostentazion, severitât o tristerie dentri, ma dome serietât, autonomie e voie di fâ cognossi un moviment Biker seri ancje in Nord Italie: e nascevi i Motârs ma ancje une peraule gnove. Al jere ideâl par cui che al cirive un simbul no banâl ma di caratar, che ju caraterizàs tai viaçs luncs tal forest e tal nord Europe dulà che a vevin une vore di amîs. Al jere gjeniâl te sô semplicitât, al plaseve a ducj e la votazion e fo un piçul plebissît.
"...

Par savê il rest, lait a lei fracant chi

20 maggio 2010

AC/DC a Udin

Adrenaline pure, potence fûr di misure! Al è dificil no doprâ chestis peraulis par comentâ ce che a àn viodût chei passe 47.000 di lôr che a àn jemplât il stadi Friûl (cence contâ i miârs che a jerin difûr).
Di cuant che il “rock ‘n roll train” al è rivât te stazion di Udin, Angus & Co a àn discjamât sul Friûl une slavinade di notis e energjie che e à leteralmentri ipnotizât par dôs oris buinis il public, cjapât dentri intun incredibil rituâl rock! Un tripudi che al à fat omaç a chest leiendarie rock band australiane cun lidrîs scozesis, jentrade dopo mai te storie de musiche mondiâl.
Un scuelarut ripetent, se inmò al ves bisugne di dimostrâ alc, al à fat viodi e sintî ce che 2 mans a puedin gjenerâ cun 6 cuardis e un amplificadôr… a pat che tu ti clamedis Angus Young. Une corse, a pas de ocje e cu la benedizion dal mestri Chuck Berry, dilunc dai passe 35 agns de band che e continue a inflamâ lis plateis di dut il mont cu la semplicitât e la fuarce che dome il vêr rock al pues regalâ. E dongje dai virtuosisims pirotecnics di Angus, compagnât de seconde ghitare di Young fradi, dute la fuarce de poderose session ritmiche tignude dal bas di Cliff Williams e de batarie di Phill Rudd (che al à fat i agns sul palc), adun cu la ruspiositât de vôs di Brian "cjartediveri" Johnson, intant che sul wallvideo a corin lis imagjinis dal conciert e dai cartoon-video-game de band par un spetacul tal spetacul!
Une vere "war machine" cheste band che e sa discjamâ un "high voltage" che al fâs lâ fûr di cjâf lis 3 gjenerazions di fans a sun des scampanotadis des "hells bells" o dai assolos di Angus, esplosîfs come il "TNT".
I Ac/Dc a àn saludât ducj rignuvint l’invît a la prossime tape dal lôr Black Ice Tour che e clamarà inmò une volte un public oceanic cence limits di anagrafe... e parchegjade sul palc la locomotive, a continuaran il lôr viaç te leiende dal rock, cjapant, e nol podarès no jessi cussì, la uniche autostrade disponibile: la mitiche "Highway to hell"!
Nol reste che dî: "let there be rock"!


Par viodi cualchi foto dal conciert: fracait chi ma ancje chi.


La scjalute dal conciert
ROCK ‘N ROLL TRAIN
HELL AIN’T A BAD PLACE TO BE
BACK IN BLACK
BIG JACK
DIRTY DEEDS
SHOT DOWN IN FLAMES
THUNDERSTRUCK
BLACK ICE
THE JACK
HELLS BELLS
SHOOT TO THRILL
WAR MACHINE
HIGH VOLTAGE
YOU SHOOK ME ALL NIGHT LONG
TNT
WHOLE LOTTA ROSIE
LET THERE BE ROCK
HIGHWAY TO HELL
FOR THOSE ABOUT TO ROCK

09 maggio 2010

Il libri su Eluana Englaro

O soi lât a comprâ il libri di Amato De Monte che o viodês te foto l'invît pe presentazion di sabide passade: Gli ultimi giorni di Eluana.
O pensi che in tancj, masse, si son permetûts di fevelâ, cuasi simpri cence nancje cognossi in prime persone il câs, la famee, cui che al è stât dongje di Eluana Englaro. In câs come chescj o pensi che par dâ une opinion (sedi a pro sedi contrarie) si varès di fevelâ dome se si è cjapâts dentri te stessis condizions che al à vivût Beppino Englaro cu la sô famee. E si varès di fâlu cun massim rispiet e discrezion.
O ai vude maniere di sdongjâ il dot. Amato De Monte cualchi mês dopo di chel Fevrâr 2009 e mi soi permetût di fevelâi cualchi secont par dâi la mê solidarietât pe maniere che al è stât (mal)tratât.
Par chest mi leiarai tal cidin chest libri e us segnali chest link cuntune riflession di pre Tonin su la Patrie dal an passât: fracait chi.

06 maggio 2010

05 maggio 2010

Tiere Furlane 4

Di cualchi mês o ai il grant plasê di jessi il diretôr di Tiere Furlane, une riviste publicade de regjon: o scuen ringraziâ sedi il President sedi l'Assessôr Violino par cheste oportunitât. Cheste esperience mi sta dant tante sodisfazion parcè che o ai la furtune di vê colaboradôrs une vore preparâts, in particolâr Enos Costantini che al à une culture infinide e une grande competence suntune vore di argoments.
Doman, ai 6 di Mai aes 6 di sere o presentarìn il numar 4 a Villa Russiz, a Caprive in provincie di Gurize, ven a stâi, te bande orientâl dal Friûl.
Par savênt di plui, us segnali il link www.regione.fvg.it/tierefurlane, ma ancje il grup di Facebook che o vin screât di pôc e il link al comunicât stampe.